ساخت وبلاگ فارسي ساخت وبلاگ فارسي .

ساخت وبلاگ فارسي

آموزش وبلاگ نويسي در راتا بلاگ

آموزش وبلاگ نويسي

پيش نياز استفاده از موارد لازم براي وبلاگ نويسي، نوشتن مطالب مفيدي است كه براي ديگران داراي اهميت ودربرگيرنده ي مطالب جديد و بروز باشد.

موارد لازم براي وبلاگ نويسي:

-         كامپيوتر براي تايپ و ارسال نوشته

-         آشنايي مختصر باكامپيوتر

-         زمان كافي براي نوشتن و ارسال مطلب

-         دسترسي به اينترنت براي ارسال مطلب

بعد از در اختيار داشتن موارد لازم براي وبلاگ نويسي مي توانيد با استفاده از يكي از سايتهايي كه سرويس وبلاگدهي را در قالب سيستم هاي وبلاگ نويسي ارائه مي دهند كه تعدادد اين سايتها كم هم نيست، اقدامات لازم جهت ساخت وبلاگ و در نهايت ايجاد وبلاگ مورد نظر خودرا انجام دهيد و بعد از طي كردن مراحل ثبت نام شما مي توانيد صاحب يك وبلاگ شويد و مطالب و نوشته هاي خود را در آن قرار دهيد تا ديگران با مراجعه به وبلاگ شما از آنها استفاده كنند.

براي ساخت وبلاگ بايد ثبت نام كنيد و اطلاعات خواسته شده را در اختيار سايتي كه سرويس وبلاگ نويسي را در اختيار شما قرار داده بگذاريد. پس از تكميل فرم ثبت نام، وبلاگ شما آماده براي نوشتن مطلب است. خوبي اين سايتها اين است كه به زبان فارسي هستند و كاركردن با آنها راحت و ساده مي باشد.


بعد از انتخاب يكي از اين سايتهايي كه سيستم وبلاگدهي رايگان در اختيار كاربران قرار مي دهند به كمك راهنمايي زير ايجاد وبلاگ كنيد:

دربخش ثبت وبلاگ ابتدا روي گزينه ثبت وبلاگ يا ايجاد وبلاگ يا ساخت سايت يا ايجاد سايت و گزينه هايي از اين قبيل كليك كنيد.

نام كاربري:

در فرم ثبت نام بايد يك نام كاربري(Username) براي خود انتخاب كنيد چون نام كاربري براي آدرس اينترنتي وبلاگ شما به صورتhttp://username.ratablog.com  خواهد بود. حتي شما مي توانيد نام خودتان را به عنوان نام كاربري انتخاب كنيد ولي از ابتدا تصميم خودرا بگيريد و نام كاربري مناسب انتخاب كنيد تا در آينده مجبور نشويد آدرس وبلاگ را تغيير دهيد و يك وبلاگ جديد ايجاد كنيد.

كلمه عبور:

در اين قسمت شما با استفاده از اعداد و حروف كلمه ي عبوري كه بتوانيد بخاطر بسپاريد، را انتخاب ميكنيد. معمولاً اين كلمه نبايد از6 يا 8 كاراكتر كمتر باشد كه تعداد آن در سايتهاي مختلف متغيير است و هر سايتي تعداد خاصي را براي كلمه ي عبور تعيين كرده است كه اگر كمتر از آن تعداد معين باشد پيغامي به شما نمايش داده خواهد شد. البته توجه داشته باشيد كه از در نظر گرفتن كلمه عبوري كه قابل حدس و آسان است خودداري كنيد چون از كلمه عبور پس از تكميل ثبت نام و ساخت وبلاگ براي ورود به بخش مديريت وبلاگ و ارسال مطلب استفاده مي شود، شما با استفاده از كلمه ي عبور و نام كاربري خود مي توانيد وارد وبلاگتان شويد و مطلب بگذاريد.همچنين در قسمت تكرار كلمه عبور، كلمه عبور را دوباره وارد كنيد، اين كار براي بخاطر سپردن كلمه عبور در نظر گرفته شده است.

آدرس ايميل (ايميل خصوصي):

آدرس ايميلي كه در اين كادر وارد مي كنيد نزد سايت محفوظ است ودر جايي نمايش داده نمي شود. اين ايميل تنها براي ارسال نام كاربري و كلمه ي عبور يا لينك فعال سازي وبلاگ شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه پس از ثبت نام، پيامي از طرف سايت به اين ايميل ارسال خواهد شد كه ضمن خوش آمدگويي و  عرض تبريك براي موفقيت در ثبت وبلاگ، اطلاعاتي از قبيل نام كاربري و كلمه ي عبور و يا لينك فعالسازي براي ورود به بخش مديريتي براي شما مدير محترم وبلاگ ارسال خواهد شد تا در صورت لزوم (اگر نام كاربري يا كلمه عبور خود را فراموش كرديد) به آن مراجعه شود.

 

موضوع وبلاگ:

در اين قسمت تعيين ميكنيد كه وبلاگ شما در چه زمينه اي فعاليت مي كند، اين كار موجب سهولت در انتخاب خوانندگان مي شود.

عنوان وبلاگ:

عنوان وبلاگ شما كاملاً وابسته به سليقه ي نويسنده ي وبلاگ يعني خودتان است. بهتر است از عناوين تكراري و معمول استفاده نكنيد زيرا يك عنوان اختصاصي به خوانندگان وبلاگتان كمك خواهد كرد تا راحتتر آنرا بخاطر بسپارند. بخاطر داشته باشيد كه عناويني كه در نظر مي گيريد مطابق با فرهنگ و قوانين و هنجارهاي رايج در ايران باشد همچنين از انتخاب كلمات مستهجن بپرهيز يد.

شرح وبلاگ:

يك توضيح كوتاه در رابطه با  وبلاگتان به خوانندگان كمك مي كند تا راحتتر با نوع مطالب وبلاگ شما يا نظرات نويسنده آن آشنا شوند. بنابراين هرچه اين شرح مناسب تر باشد بيشتر به بهبود وبلاگ شما كمك مي كند.

نام نويسنده :

نام واقعي شما يا نام مستعار مي تواند به عنوان نام نويسنده باشد يا هر نامي كه تمايل به استفاده از آن داريد ولي اكثر خوانندگان دوست دارند نام واقعي نويسنده وبلاگ را بدانند، اينگونه با آن وبلاگ ارتباط بهتري برقرار مي كنند.

ايميل نويسنده :

اين ايميل در صفحات وبلاگ نمايش داده مي شود و پل ارتباطي ميان نويسنده وبلاگ وخوانندگان مي باشد. الزامي در وارد كردن ايميل نويسنده نيست ولي توجه داشته باشيد كه اگر ايميل نويسنده را وارد كنيد اطلاعاتي از قبيل نام كاربري و كلمه ي عبور ديگر به ايميل خصوصي فرستاده نخواهد شد بلكه به ايميل نويسنده فرستاده خواهد شد.

 

منطقه زماني:

شايد شما در خارج از كشور باشيد و بخواهيد زمان ارسال و تنظيم مطالب را با منطقه ي زماني كه در آن قرار داريد از نظر منطقه ي جغرافيايي تنظيم كنيد، بنابراين مي توانيد منطقه زماني خود را از فهرست انتخاب كنيد.

تعداد پست ها در صفحه نخست:

اين قسمت مربوط به تعداد پست هايي است كه در صفحه ي نخست وبلاگ شما نمايش داده مي شود كه اين عدد به صورت پيش فرض 10 مي باشد. اين عدد مي تواند بين يك تا سي باشد. در اينجا دو حالت پيش روي شما قرار دارد:

1-    شما با انتخاب عدد كمتر مي توانيد سرعت بارگذاري و نمايش صفحه نخست خود را افزايش دهيد.

2-    اگر مطالب شما كوتاه هستند يا مطالب زيادي در طول روز يا هفته ارسال مي كنيد با تعيين عدد بالاتر مي توانيد به خوانندگان در مطالعه ي مطالب  قبلي كمك كنيد.

نحوه ي نمايش تاريخ و زمان پستها:

نوع نمايش تاريخ و زمان ارسال و تنظيم مطالب وبلاگ را در صفحات وبلاگ مشخص مي كند.

نحو ه ي نمايش تاريخ آرشيو:

نمايش آرشيو مطالب وبلاگ به خوانندگان امكان استفاده آسان از مطالب قبلي وبلاگ را مي دهد.

نحو ه ي آرشيو مطالب وبلاگ:

اگر حجم مطالب و تعداد پستهاي شما زياد است بهتر است از شيوه ي هفتگي استفاده كنيد كه در چنين حالتي مطالب شما هر هفته در يك صفحه مشخص نمايش داده خواهد شد. ولي اگر حجم مطالب شما كم است از شيوه ماهيانه استفاده نماييد كه در چنين حالتي مطالب شما در طول يكماه در يك صفحه ذخيره و نمايش داده  مي شود.

قوانين و مقرارت:

در اين قسمت يك قرار داد ساده از طرف سايت ارائه دهنده ي سيستم وبلاگ نويسي تنظيم شده است كه شما بايد آن را به دقت مطالعه نماييد ودر صورت موافقت با قوانين و مقررات سايت موافقت خود را اعلام كنيد.

اگر نام كاربري شما قبلاً در سايت ثبت نشده باشد و اشكالي در نام كاربري و عنوان وبلاگ و كلمه ي عبور وبلاگ شما وجود نداشته باشد، يك وبلاگ با نام كاربري شما ايجاد خواهد شد و متن خوش آمد گويي سايت به شما نمايش داده خواهد شد. از اين پس شما مي توانيد با وارد كردن نام كاربري و كلمه ي عبور وارد بخش مديريتي وبلاگتان شويد و مطالب خود را در آن قرار داده يا ويرايش نماييد.

همچنين مي توانيد از بخش تنظيمات عنوان وبلاگ خود را تغيير داده ، در نهايت قالب و طرح وبلاگ خود را انتخاب يا طراحي كنيد.

كه در مطالب بعدي هر كدام از بخشهاي ارسال مطلب را آموزش خواهيم داد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ساعت: ۰۶:۳۷:۱۵ توسط:راتابلاگ موضوع: